Цікавості
19 вересня 1783 року в околицях Парижа в Версалі в присутності короля Людовика XVI повітряна куля, спроектована і побудована братами Монгольф`є, підняла в повітря перших в історії пасажирів - барана, курку і качку
Завдяки повітроплаванню, людина вперше змогла здійснити свою давню мрію - піднятися в небо. Спроби відірватися від землі робилися зухвалими мрійниками споконвіку, але лаври першовідкривачів дісталися братам Монгольф`є.
Першими в історії пасажирами повітряного судна стали баран, курка і качка. 19 вересня 1783 року в околицях Парижа в Версалі в присутності короля Людовика XVI повітряна куля, спроектована і побудована братами Монгольф`є, піднялася в повітря. Тривалість польоту склала 10 хвилин, за цей час куля пролетіла ще близько 4 кілометрів. Звірі повернулися на землю цілими і неушкодженими.
21 листопада 1783 року люди навчилися літати. У Парижі на повітряній кулі конструкції братів Монгольф`є здійснили перший політ піонери повітроплавання Пілатр-де-Розьє і маркіз д`Арланд. Відважні завойовники неба встигли за 30 хвилин польоту, пролетіти 9 кілометрів, що зовсім не мало.
З сміливого польоту двох французьких романтиків і слід відраховувати початок історії пілотованого повітроплавання. На честь братів-творців повітряні кулі часто називають монгольф`єри.
У перші роки розвитку повітроплавання монгольф`єри поступилися своїм місцем аеростатам, шо наповнюється воднем, так званим шарльє. Це було викликано властивими монгольф`єрам недоліками: необхідністю брати на борт велику кількість палива для нагрівання повітря, небезпекою виникнення пожежі в повітрі і т. д.
Проте в другій половині XX століття монгольф`єри знову стали популярними. Це було пов`язано з появою нових легких і вогнестійких матеріалів і поява спеціальних газових пальників, які разом з газовими балонами склали зручний і надійний комплекс управління тепловими аеростатами.
В наші дні повітроплавання активно завойовує серця романтиків і любителів неба, за рахунок безпеки сучасних аеростатів, краси неспішного польоту і неповторних емоцій.