+38 (0432) 60-31-06
+38 (097) 935-67-69
+38 (095) 837-37-04
+38 (063) 813-86-63
+38 (094) 905-01-06
office@youtravel.net.ua
youtravel
+380972819319



Цікавості




24 вересня 1852 року француз Анрі Жиффар здійснив перший політ на дирижаблі з паровим двигуном


Анрі Жиффар - французький конструктор дирижаблів і аеростатів, повітроплавець.


У 1851 роки він побудував дирижабль з паровою машиною, що обертала повітряний гвинт. Як кермо використовувалося особливе вітрило, закріплене в кормі оболонки. 24 вересня 1852 року він скоїв на цьому дирижаблі політ, піднявшись на висоту 1800 м.
Ніякої інженерної освіти Жиффар не мав і спочатку працював простим робітником в залізничних майстернях. Він «захворів» на повітроплавання, коли в якості пасажира зробив декілька польотів на повітряній кулі. З того часу думка створити керований аеростат вже не залишала його. Розуміючи, що найбільші труднощі в цій справі - двигун, Жиффар почав з нього. До середини ХIХ століття парова машина була вже досить досконалим двигуном, тому Жиффар саме її вирішив встановити на своєму дирижаблі. Правда, звичайна парова машина для цього не годилася. Треба було сконструювати і побудувати машину спеціальну, особливо легку.
Цілий рік талановитий винахідник, забувши про відпочинок, працював над створенням парового двигуна, придатного для установки на повітряному кораблі.
Йому вдалося побудувати машину вагою 45 кілограмів при потужності в три кінські сили. Для того часу це було рекордним досягненням. Машина працювала на парі, що отримується в котлі теж всіляко полегшеної конструкції.
Оболонка дирижабля Жиффара за формою нагадувала гостру сигару. На оболонку була накинута сітка. Знизу до сітки прикріплявся дерев'яний брус, а до нього - невелика платформочка, на якій розміщувалися котел, парова машина і запаси вугілля. Тут же, перед котлом, знаходилося, оточене легкими перильцами, місце повітроплавця. Рухати дирижабль повинен був повітряний гвинт, трилопатевий пропелер, діаметром майже три з половиною метра.
Анрі Жиффар, зрозуміло, добре розумів, що потужність створеної ним машини - вкрай невелика, тому боротися з сильним вітром його дирижабль не зможе.


День 24 вересня 1852 видався вітряним, і все ж Жиффар вирішив летіти, таким сильним було його бажання скоріше випробувати повітряний корабель. Він забрався на платформочку і розвів в топці котла вогонь. За командою повітроплавця дирижаблю дали свободу.
Через декілька хвилин аеростат піднявся на висоту майже двох кілометрів. Винахідник дав повний хід машині,.але хоча гвинт швидко обертався, перебороти зустрічний вітер дирижабль не міг. Вдалося лише трохи відхилятися в сторону, йти під деяким кутом до бажаного курсу. Переконавшись в цьому, аеронавт загасив вогонь в топці і благополучно опустився на Землю.
Анрі Жиффар не вдалося пролетіти по колу, як він цього хотів. Швидкість його дирижабля виявилася дуже невеликою, лише 11 кілометрів на годину. Тільки в повний штиль корабель зміг би стати керованим. Боротися навіть зі слабким вітром йому була не під силу. Це викликало велике розчарування у сучасників винахідника. Та й сам він, зрозуміло, був незадоволений результатом першого досвіду.


Звичайно, Жиффар на цьому не зупинився. Він вирішив побудувати більш досконалий повітряний корабель. Його другий керований аеростат був значно більший за перший. Однак, випробування нового дирижабля ледь не коштувало життя його творцеві. На висоті частину газу вийшла з оболонки (що було нормально), але, зменшившись в обсязі, величезний балон почав раптом вилазити з покриваючої його сітки. Жиффар, бачачи це, поспішив опустити дирижабль і зробив це вчасно. Ледве платформа з повітроплавцями торкнулася землі, як оболонка вислизнула з сітки, здійнялася в небо і зникла в хмарах.
Незважаючи на настільки невдалий досвід, наполегливий винахідник вирішив побудувати повітряний корабель ще більших розмірів, майже в сто разів більший за свого першого аеростата! Це дозволило б встановити на ньому потужну парову машину.


Але трапилася трагедія: Анрі Жиффар захворів і осліп. Життя без творчої роботи для нього втратило будь-який сенс. В середині квітня 1882 року він був знайдений в своїй квартирі мертвим. Талановитий винахідник покінчив життя самогубством.
Однак праці Жиффара не були даремними. Інші винахідники врахували його досвід. Коли з'явився (на початку ХХ століття) надійний і досить легкий бензиновий мотор, дирижаблі почали літати впевнено, стали, дійсно, керованими повітряними суднами.

2017-09-24 00:44:01

Повернутись